Bij circulair inkopen en aanbesteden is het van belang om op een andere manier te kijken naar beide je afval en inkoopstromen. Veel afval kan namelijk worden voorkomen door anders in te kopen. Strategieën kunnen variëren van praktische oplossingen om kringlopen te sluiten tot nieuwe businessmodellen. Kun je een product modulair inkopen waardoor je onderdelen makkelijker kunt vervangen en afvalstromen beter kan scheiden? Kun je producten als service afnemen om zo de verantwoordelijkheid over kwaliteit en levensduur bij de producent te laten? De basis is een ambitie en de daarbij horende doelstellingen. Vanuit deze basis ontwikkelen we een inkoopplan of aanbesteding gebaseerd op haalbaarheid en risico's.
Wij werken altijd met klanten op basis van het DDA-model: Data, Drive, Actie. Dit betekent dat wij niet een checklist willen afvinken, maar met oplossingen komen die echt een verschil kunnen maken. Wij leveren maatwerk af, waarbij wij altijd een stap meer zetten en door onze brede kennis met verfrissende ideeën komen.